Reklam
Tarih : 2026-06-24 16:00:44

Eskişehir, Sivil Katılım Zirvesi’ne ev sahipliği yaptı

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi’nin ev sahipliğinde, İçişleri Bakanlığı, Avrupa Birliği Başkanlığı, Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu, Türkiye Belediyeler Birliği (TBB) ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı iş birliğiyle yürütülen Sivil Katılım Projesi kapsamında düzenlenen Sivil Katılım Zirvesi, Eskişehir Haller Gençlik Merkezi’nde gerçekleştirildi.

Zirvede konuşan Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, Eskişehir’in proje kapsamında pilot şehirlerden biri olmasından gurur duyduklarını belirterek, güçlü sivil toplum yapısının proje sayesinde daha da geliştiğini ifade etti.

Ünlüce, yerel yönetimler, kamu kurumları, meslek odaları, muhtarlar ve vatandaşların ortak karar alma süreçlerinde bir araya geldiğini söyledi.

Proje kapsamında yaklaşık 10 bin vatandaşın görüşünün alındığını kaydeden Ünlüce, 2026 yılı hedeflerinin halkın önerileri doğrultusunda şekillendirildiğini belirtti. Ünlüce ayrıca, “Eskişehir Yılı” ilan edilen 2026’da katılımcı yönetim anlayışını güçlendirecek çalışmaların sürdürüleceğini vurguladı.

Eskişehir Vali Yardımcısı Hasan Çiçek ise güçlü demokrasinin, sivil toplumun ve yerel aktörlerin karar alma süreçlerine etkin katılımıyla mümkün olduğunu belirterek, Eskişehir’in kamu-sivil toplum iş birliği alanındaki deneyiminin projeye önemli katkı sunduğunu ifade etti.

Zirvede ayrıca projenin üç yıllık sürecinde elde edilen çıktılar paylaşılırken, Eskişehir’de oluşturulan sivil katılım mekanizmalarının diğer şehirler için de örnek teşkil ettiği vurgulandı.

Program kapsamında görev alan paydaşlara plaket takdim edilirken, düzenlenen panelde sivil toplum temsilcileri ve yerel yöneticiler proje deneyimlerini katılımcılarla paylaştı.

  Hibya Haber Ajansı

© Copyright 2026 elazighaberler.com.tr Tüm Hakları Saklıdır.
Web sitemiz Hibya Haber Ajansı Abonesidir.