 
						
						Sürdürülebilir kalkınmanın temelinin eğitimin dönüştürücü gücü olduğunu vurgulayan Milli Eğitim Bakanı Tekin, “Geleceğimizi daha adil ve yaşanabilir kılmak için bu gücü hep birlikte geliştirmeliyiz.” diye konuştu. Sürdürülebilir bir dünya için sadece eğitim hakkının değil, aynı zamanda yaşam hakkının da savunulması gerektiğini ifade eden Tekin, “Gazze’de olanlar, eğitim hakkını sistematik biçimde yok etmiştir. Yaklaşık 750 bin öğrenci eğitimden uzak kalmış, 518 okul yıkılmış ya da ağır hasar almış, yükseköğretim kurumlarının yüzde 79’u kullanılamaz hale gelmiştir. Bu karanlık tablo, uluslararası toplumun acil müdahalesini ve çocukların temel haklarının korunmasını zorunlu kılmaktadır.” değerlendirmesini yaptı.
Tekin, UNESCO’nun “herkes için eğitim” temel ilkesini, Gazze başta olmak üzere okula erişim imkânları sınırlı olan tüm çocuklar için dikkate almak durumunda olduklarını söyledi.

Son yirmi yılda eğitime erişim sorunlarını büyük ölçüde çözmüş bir ülke olarak nitelik konusunu odağa aldıklarını vurgulayan Tekin, “Bu gerçekten hareketle gündemimizdeki ikinci ana konu, eğitimde kaliteyi artırmak ve fırsat eşitliğini güçlendirmek için dijital ve yenilikçi çözümlerle kapsamlı bir dönüşüm sürecini yürütmektir. Günümüzde dijital teknolojiler, eğitime erişimi insan açısından artık bir seçenek değil bir zorunluluk olarak görür. Bu nedenle öğretmen ve öğrencilerimizin dijital okuryazarlık ve yetkinliklerinin geliştirilmesine öncelik veriyoruz. Yapay zekayı, sürdürülebilir anlayışla eğitim sistemimize entegre ettik.” dedi.
Gündemlerindeki diğer bir konunun, zorunlu eğitim çağı içindeki ve dışındaki bireylerin mesleki gelişimlerinin sağlanmasına yönelik bir hamle olduğunu dile getiren Bakan Tekin, bir diğer konunun ise öğretmenlerin yetiştirilmesi ve niteliklerinin artırılması olduğunu belirtti.
Hibya Haber Ajansı
		© Copyright 2025 elazighaberler.com.tr Tüm Hakları Saklıdır. 
Web sitemiz Hibya Haber Ajansı Abonesidir.